052-2411114 [email protected]

תושב חיפה לא שם לב לאישה שחצתה את הכביש במעבר חצייה, פגע בה ופצע אותה. התביעה ובית המשפט הסכימו להקלה בעונשו, מאחר שהוא היה זה שהזמין את האמבולנס, ואפילו הנפגעת סיפרה כי דאג לה לאחר שפגע בה

 

ב-13 בינואר 2015 נהג י"ל (62) ברכב הסקודה שלו במרכז הכרמל בחיפה, מדרום לצפון ברחוב קלר וחצה את הצומת עם רחוב הברושים. את הכביש בצומת חצתה באותה עת הולכת רגל בת 64. היא הספיקה לעבור שלושה מטרים, לפני שי"ל פגע בה עם הרכב. בכתב אישום שהגישה נגדו לשכת תביעות התעבורה בחיפה, י"ל נהג ברשלנות מאחר שהבחין בהולכת הרגל באיחור ופגע בה.

כתוצאה מהתאונה נגרמו להולכת הרגל שברים, והיא אושפזה בבית החולים, שם גם עברה שיקום. י"ל הואשם, בין היתר, בנהיגה רשלנית ובאי מתן אפשרות להולך רגל להשלים חצייה בבטחה. סנגורו של הנאשם, עו"ד אמיר בר דיין, שהגיע להסדר עם התביעה, טען בבית המשפט כי מדובר במעבר חצייה צר יחסית. הנאשם עצמו סיפר כי הסתכל ימינה לכיוונו של רכב אחר, ולכן לא שם לב להולכת הרגל. הוא הביע צער עמוק על הסבל שנגרם להולכת הרגל, ויחד עם סנגורו ביקש להתחשב בעבודתו, שלצורך ביצועה הוא צריך להשתמש ברכב. הסנגור הוסיף וטען כי פסילת רישיונו של מרשו תביא איתה פגיעה קשה במשפחתו של הנאשם, אב לילדים וסב לנכדים, שמצבה הכלכלי של משפחתו בכי רע. עו"ד בר דיין הזכיר גם, שהנאשם היה זה שהזמין אמבולנס אל המקום מיד לאחר שפגע בהולכת הרגל, וכי הוא הודה בהזדמנות הראשונה במיוחס לו.

לאחר שהנאשם עצמו הביע צער על התאונה בבית המשפט, התביעה – באמצעות עו"ד שרון מרקוביץ' – ציינה כי הולכת הרגל שנפגעה סיפרה לתביעה כי "הנהג לא עשה בכוונה" וכי הוא אף הביע דאגה לשלומה בשטח לאחר התאונה. התביעה הסכימה להסתפק בשלושה חודשי פסילה בלבד.

שופט בית משפט השלום לתעבורה בחיפה, שלמה בנג'ו, כיבד את ההסדר ואת עמדת הצדדים, וגזר על הנאשם שלושה חודשי פסילה בלבד, כמו גם שלושה חודשי פסילה על תנאי וקנס של 1,800 שקל.

לכתבה בפוסטה